www.hostad.net Forum Hovedsiden www.hostad.net
Norsk Tinnitus Diskusjonsforum

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Rett på erstatning??

Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.hostad.net Forum Hovedsiden -> Tinnitus og Trygdesystemet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Espen72

Ble Medlem: 26 Feb 2007

InnleggSkrevet: 15:17 Søn 08 Apr 2007    Tittel: Rett på erstatning?? Svar med Sitat

Heisann Smile

Har reist sak.
Har hatt T siden 93, og har papirer på at det er yrkeskade,(visste ikke om papirene før nylig).
Doktoren mener det ikke er forsvarlig at jeg er mer enn 50% i arbeid lenger. Fra før har leger sagt at jeg bør gå hjem og lære meg og leve med det.
Det blir helt sikkert reist spørsmål om hvordan jeg har kunnet gå i 14 år med T,og plutselig nå bli syk av det!!
Selv mener jeg at jeg iløpet av disse årene har blitt så sliten av T at, ja, orker knapt gå utfor døren.
Vil gjerne høre om det er andre som også har skyvet plagene foran seg og senere fått de tilbake rett i "trynet", og eller, er i trygdesystemet grunnet plagene av T.
Hva kan jeg forvente?

Vil presisere at det ikke er selve T som er værst, men følgene av T!!

Mvh Espen Wink
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
stein

Ble Medlem: 24 Feb 2007

InnleggSkrevet: 22:44 Søn 08 Apr 2007    Tittel: Svar med Sitat

Ja, som oftest er det følgeplagene som er det virkelig problematiske. Og de er gjerne forårsaket av hjernens og kroppens reaksjon på tinnitus-lyden. Både det autonome nervesystemet (kroppslige reaksjoner) og det limbiske systemet (følelser, stemninger) har sterk innvirkning på hørselssystemets fokusering på tinnitus-lyden og forsterkning av den, noe som igjen har innvirkning på det autonome nervesystemet og det limbiske systemet. Altså en ond sirkel.
At man etter lang tid med tinnitus plutselig kan møte veggen, er ikke helt uvanlig så vidt jeg har forstått.

Imidlertid er det innen TRT-behandling en kjent sak at tinnitus-plagede som har tinnitus-relaterte rettsaker gående, ikke lykkes så bra med behandlingen. Dette henger muligens sammen med bitterhet og "hevn-tanker". Satt på spissen kan man derfor si at det kan være lurt å spørre seg selv om hvilke hvilke ønsker man egentlig har for fremtiden. Bli kvitt plagene som er forårsaket av tinnitus, eller motta økonomisk erstatning?

Jeg er klar over at jeg nå erter på meg mange, men poenget er at det kan være nyttig å kjenne til dette forholdet. En rettsak kan skape mye bitterhet som kan betydelig redusere for mulighetene til å bli bedre.
asimon

Ble Medlem: 21 Feb 2010

InnleggSkrevet: 14:59 Søn 21 Feb 2010    Tittel: Krav på erstatning? Svar med Sitat

Jeg har fått tinnitus på jobben og har blitt erklært 10% ufør etter at det ble stadfestet som en yrkesskade.
Har man krav på noe økonomisk erstatning fra trygdesystemet?
Har man krav på noe økonomisk erstatning fra arbeidsgiver, forsikringsselskap?
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.hostad.net Forum Hovedsiden -> Tinnitus og Trygdesystemet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

phpBB.no - Norsk phpBB support